VBSA REPAR´VIT Deluxe szerszámosláda 1350

A kiváló minőségű laminált szélvédő sérülések javítására szolgáló professzionális javítókészlet (Made in France) a Cseh Köztársaság Közlekedési Minisztériuma által jóváhagyott. Az ilyen szélvédők leggyakoribb kőbeütéses sérülése bivalyszem, csillag, madárszárny, egyetlen repedés vagy ezek valamilyen kombinációja formájában jelentkezik. A szélvédő sérüléseinek javítása ezzel a készlettel viszonylag könnyen és gyorsan elvégezhető, mivel a repedést vagy krátert az üvegen egy speciális gyanta alapú keverékkel pótolja. A javítás szinte teljesen visszaállítja az üveg eredeti átlátszóságát, valamint szilárdságát és stabilitását. Ráadásul egy ilyen kiváló minőségű javítás költsége töredéke a jármű teljes szélvédőjének cseréjéhez képest. A VBSA REPAR'VIT technológia (AFNOR NF norma n° X5021), amelyet több ezer szerviz használ Európában és világszerte, képes a laminált személy- és tehergépkocsi, busz stb. tiszta, sötétített, fűtött, determinált, fényvisszaverő stb. üvegek (nem edzett/színezett - általában oldalsó és hátsó üvegek) javítására, 30 év garanciával a javítás tartósságára.

Ezzel szemben vannak olyan esetek, amikor az ilyen javítások nem végezhetők el. A legfeljebb 100 mm hosszúságú repedések technikailag javíthatók, de a repedés nem terjedhet az üveg széléig (általában a repedés távolsága az autóüveg szélétől nem lehet kevesebb, mint 100 mm). A kőfelverődés okozta sérülés átmérője általában nem lehet nagyobb kb. 26 mm-nél (maga a kráter nem lehet nagyobb kb. 5 mm-nél), és nem lehet a vezető látómezejében (kb. 300 mm szélességben vagy a kormánykerék közepétől mindkét oldalon 150 mm-re). Az üveg fóliarétege sem sérülhet meg.

A VBSA REPAR'VIT szélvédősérülések javítási technológiája, a francia V.B.S.A. szakvállalat terméke. SAS terméke, a Cseh Köztársaság Közlekedési Minisztériuma által jóváhagyott. Ennek alapján minden ügyfél tanúsítványt kap az engedélyezett autóüvegjavításról.

A tényleges javítás a következő alapeljárás szerint zajlik:

  • A javítást 12 °C és 30 °C közötti környezeti hőmérsékleten ajánlott elvégezni,
  • a sérülés területét alaposan átvizsgáljuk egy ceruzalámpával (979), hogy ellenőrizzük, nincs-e a sérülésben olyan törmelék, amely megnehezítené a javítást,
  • a sérülés kráterét akkumulátoros minifúróval (660) és keményfém fúrószárral/fúróval (REF-934) megfúrjuk, hogy a gyanta könnyen elérje a javítandó területet, vigyázat - a sérült üvegréteget nem szabad átfúrni az alatta lévő műanyag kötésű rétegig, alternatívaként a sérülés kráterét egy speciális keményfém hegyű termékkel/tollal (959) megtisztítjuk,
  • a sérülés helyét tiszta vízzel, üvegtisztítóval vagy sűrített levegővel kell megtisztítani,
  • A jármű belsejében (a sérüléssel ellentétes oldalon) egy segédtükröt (940) kell az üveghez rögzíteni egy kenőanyaggal (958) bevont tapadókoronggal úgy, hogy az körülbelül a sérülés helye alatt legyen középen, és lehetővé tegye a sérülés alulról való jól láthatóságát,
  • a kenőanyaggal bevont tapadókorong (958) segítségével rögzítse az injektorhidat/tartót (980) egy előre felcsavarozott injektortartóval, amelyre egy kisebb vagy nagyobb injektort (a repedés méretétől függően) egy végtömítéssel ellátott injektort szerel fel. Az injektort tükör és a kar forgatásával a sérülés helye fölé kell pozícionálni,
  • a híd dugattyúját többször megnyomjuk (pumpáljuk), amíg a piros vonal már nem látható, és a híd szilárdan az üvegen ül,
  • a műanyag injektorfej tömítőfelületét enyhén bevonjuk javítógyantával (LR_136) a tömítőfelület simítása és a tömítő funkció elősegítése érdekében,
  • a megfelelő tömítőgyűrűt az injektorra illesztjük, és a tartót lassan az üveg felé csavarjuk, amíg olyan állapotot nem érünk el, hogy a tömítőgyűrűvel együtt a kivezetése szorosan, vízmentesen, de nagy nyomás kifejtése nélkül illeszkedjen az üveghez, a hídkarral rögzítjük az injektor helyzetét a sérült terület felett,
  • néhány csepp (5-10) javítógyantát (LR-163) helyezünk az injektor gyorscsatlakozó nyakába, ezt fecskendővel (RS-2030) is megtehetjük, egyébként a gyantát jól zárható edényben kell védeni az UV-sugárzástól,
  • egy vákuum/nyomásszivattyú csövet (993) csatlakoztatunk az injektor gyorscsatlakozó nyakához, és az injektorban vákuumot (-0,8 bar -0,9 bar) hozunk létre az injektor kétszeri pumpálásával, miközben a IN nyilat a másik csúcshoz állítjuk, hogy az összes levegőt kiszívjuk a sérült területről; ha az injektor elég szorosan az üvegen van, a vákuumot körülbelül 2 percig tartjuk fenn,
  • ezután a szivattyút nyomásra (OUT) állítják, és ismét nyomás alá helyezik az injektort körülbelül 2 percig, hogy a nyomásmérő 0,8 bar és 1,4 bar közötti értéket mutasson,
  • a szivattyút ismét nyomásmentesíteni kell (-0,8 bar és -0,9 bar között), várjunk 2 percet,
  • a nyomást ismét felépítjük 1,6-2,0 barra, vagy csillagüveg sérülése esetén 2,3 barra (megjegyzés: ha szükséges, a vákuumozást és a nyomás alá helyezést megismételjük, hogy a sérült terület mentes legyen a levegőtől és teljesen feltöltődjön gyantával),
  • ezután a szivattyút semleges állásba kell állítani és le kell választani, az injektorhíd is leszerelésre kerül,
  • a javítógyanta letörlésére a sérült területről egy négyzet alakú mylar-fóliát (970) használunk, a fiolából egy csepp befejező gyantát (943) cseppentünk a területre, és egy négyzet alakú mylar-fóliát helyezünk rá,
  • egy 12 V-os UV-lámpát (1046) helyezünk a sérült terület fölé 4 kenőanyaggal bevont tapadókorong segítségével, bekapcsoljuk, és a gyantát 15 percig UV-fényben keményítjük, a 15 percnél hosszabb keményedési/polimerizációs idő nem káros, inkább ellenkezőleg,
  • az UV-lámpát és a négyzet alakú mylar-fóliát kikapcsoljuk és eltávolítjuk,
  • a felesleges gyantát óvatosan lekaparjuk az üvegfelület szintjéig egy speciális kaparóval/kanállal (948), és a területet megtöröljük egy ronggyal, a kaparót/kanállal az üvegre merőlegesen, nem átlósan tartva,
  • a szivargyújtó csatlakozón keresztül 12 V-os áramforrással ellátott minifúrógép (660) egy szárral ellátott filcből készült polírozó kerékkel van felszerelve, egy tubusból egy kis polírozó pasztát (949) viszünk fel a lekapart területre, és a teljes sérült területet és a környező területet alaposan kifényesítjük és egy ronggyal letöröljük/tisztítjuk, ezt és a minifúrógépben (660) lévő polírozó kereket (971) használva,
  • a jármű belsejében a tapadókorongokat a tükörrel együtt eltávolítjuk, a területet rongyal megtisztítjuk, és a javítást a teljes szélvédő rongyal és üvegtisztítóval történő megtisztításával fejezzük be.


Megjegyzés: egyes javítógyanták használatakor a sérült területet rövid időre (5-10 másodperc) fel lehet melegíteni öngyújtó lángjával vagy forró levegővel az ellenkező oldalról (a jármű belsejéből) a porszívózás és a nyomás alá helyezés során. A megnövekedett hőmérséklet folyékonyabbá teszi a gyantát, és könnyebben kitölti még a kisebb repedéseket is. Ezenkívül a melegítés után a foltot mindig néhányszor ujjal nyomjuk meg.

Kit contents:

REF-
REF-3200
REF-980
REF-1046
REF-993
REF-948
REF-660
REF-934
REF-943
REF-958
REF-940
REF-FIX-5063
REF-996
REF-HOS-2001
REF-HOS-2002
REF-970
REF-LR-136
REF-949
REF-5059
REF-5062
REF-5BX-02010
REF-5BX-2016
REF-959
REF-979
REF-RS-2030
REF-971
1 db alumínium tok
2 db injektor
1 db injektor híd/tartó állítókarral
1 db UV-lámpa 12 V időkapcsolóval javítógyantához
1 db nyomás/alnyomás pumpa
5 db kaparó borotvapenge
1 db elemes mini-...fúrógép
2 db keményfém fúrószár
1 db ampulla befejező gyanta (több mint 40 javítás)
1 db tapadókorongos tömítőanyag
1 db megvilágított (LED) segédtükör tapadókoronggal
1 db Alumínium csavar a hídhoz
1 db cső
1 db kefe a cső tisztításához
1 db kefe az injektor/injektor tisztításához
10 db négyzet mylar fólia
1 db javítógyanta 1 db javítógyanta 15 ml
1 db polírozó paszta 60 ml
1 db adapter normál repedésekhez
1 db adapter hosszú repedésekhez
3 db gumitömítés normál repedésekhez
3 db gumitömítés hosszú repedésekhez. repedésekhez
1 db speciális keményfém hegyű fogó/toll
1 db ceruza zseblámpa
5 db fecskendő 3 fecskendő fúvókák
1 db filc polírozó korong szárral


Kiválasztott fogyóeszközök:

REF-LR-136
REF-921
REF-943
REF-949
REF-958
REF-970
REF-948
REF-971
1 db javítógyanta 15 ml
ampulla javítógyanta (5-8 javítás)
ampulla befejező gyanta (több mint 40 javítás)
polírozópaszta 60 ml
tapadókorong tömítő kenőanyag
10 db mylar fólia négyzet
5 db kaparó borotvapenge
filc polírozó korong szárral.