VBSA REPAR´VIT Deluxe szerszámosláda 1350
A kiváló minőségű laminált szélvédő sérülések javítására szolgáló professzionális javítókészlet (Made in France) a Cseh Köztársaság Közlekedési Minisztériuma által jóváhagyott. Az ilyen szélvédők leggyakoribb kőbeütéses sérülése bivalyszem, csillag, madárszárny, egyetlen repedés vagy ezek valamilyen kombinációja formájában jelentkezik. A szélvédő sérüléseinek javítása ezzel a készlettel viszonylag könnyen és gyorsan elvégezhető, mivel a repedést vagy krátert az üvegen egy speciális gyanta alapú keverékkel pótolja. A javítás szinte teljesen visszaállítja az üveg eredeti átlátszóságát, valamint szilárdságát és stabilitását. Ráadásul egy ilyen kiváló minőségű javítás költsége töredéke a jármű teljes szélvédőjének cseréjéhez képest. A VBSA REPAR'VIT technológia (AFNOR NF norma n° X5021), amelyet több ezer szerviz használ Európában és világszerte, képes a laminált személy- és tehergépkocsi, busz stb. tiszta, sötétített, fűtött, determinált, fényvisszaverő stb. üvegek (nem edzett/színezett - általában oldalsó és hátsó üvegek) javítására, 30 év garanciával a javítás tartósságára.
Ezzel szemben vannak olyan esetek, amikor az ilyen javítások nem végezhetők el. A legfeljebb 100 mm hosszúságú repedések technikailag javíthatók, de a repedés nem terjedhet az üveg széléig (általában a repedés távolsága az autóüveg szélétől nem lehet kevesebb, mint 100 mm). A kőfelverődés okozta sérülés átmérője általában nem lehet nagyobb kb. 26 mm-nél (maga a kráter nem lehet nagyobb kb. 5 mm-nél), és nem lehet a vezető látómezejében (kb. 300 mm szélességben vagy a kormánykerék közepétől mindkét oldalon 150 mm-re). Az üveg fóliarétege sem sérülhet meg.
A VBSA REPAR'VIT szélvédősérülések javítási technológiája, a francia V.B.S.A. szakvállalat terméke. SAS terméke, a Cseh Köztársaság Közlekedési Minisztériuma által jóváhagyott. Ennek alapján minden ügyfél tanúsítványt kap az engedélyezett autóüvegjavításról.
A tényleges javítás a következő alapeljárás szerint zajlik:
- A javítást 12 °C és 30 °C közötti környezeti hőmérsékleten ajánlott elvégezni,
- a sérülés területét alaposan átvizsgáljuk egy ceruzalámpával (979), hogy ellenőrizzük, nincs-e a sérülésben olyan törmelék, amely megnehezítené a javítást,
- a sérülés kráterét akkumulátoros minifúróval (660) és keményfém fúrószárral/fúróval (REF-934) megfúrjuk, hogy a gyanta könnyen elérje a javítandó területet, vigyázat - a sérült üvegréteget nem szabad átfúrni az alatta lévő műanyag kötésű rétegig, alternatívaként a sérülés kráterét egy speciális keményfém hegyű termékkel/tollal (959) megtisztítjuk,
- a sérülés helyét tiszta vízzel, üvegtisztítóval vagy sűrített levegővel kell megtisztítani,
- A jármű belsejében (a sérüléssel ellentétes oldalon) egy segédtükröt (940) kell az üveghez rögzíteni egy kenőanyaggal (958) bevont tapadókoronggal úgy, hogy az körülbelül a sérülés helye alatt legyen középen, és lehetővé tegye a sérülés alulról való jól láthatóságát,
- a kenőanyaggal bevont tapadókorong (958) segítségével rögzítse az injektorhidat/tartót (980) egy előre felcsavarozott injektortartóval, amelyre egy kisebb vagy nagyobb injektort (a repedés méretétől függően) egy végtömítéssel ellátott injektort szerel fel. Az injektort tükör és a kar forgatásával a sérülés helye fölé kell pozícionálni,
- a híd dugattyúját többször megnyomjuk (pumpáljuk), amíg a piros vonal már nem látható, és a híd szilárdan az üvegen ül,
- a műanyag injektorfej tömítőfelületét enyhén bevonjuk javítógyantával (LR_136) a tömítőfelület simítása és a tömítő funkció elősegítése érdekében,
- a megfelelő tömítőgyűrűt az injektorra illesztjük, és a tartót lassan az üveg felé csavarjuk, amíg olyan állapotot nem érünk el, hogy a tömítőgyűrűvel együtt a kivezetése szorosan, vízmentesen, de nagy nyomás kifejtése nélkül illeszkedjen az üveghez, a hídkarral rögzítjük az injektor helyzetét a sérült terület felett,
- néhány csepp (5-10) javítógyantát (LR-163) helyezünk az injektor gyorscsatlakozó nyakába, ezt fecskendővel (RS-2030) is megtehetjük, egyébként a gyantát jól zárható edényben kell védeni az UV-sugárzástól,
- egy vákuum/nyomásszivattyú csövet (993) csatlakoztatunk az injektor gyorscsatlakozó nyakához, és az injektorban vákuumot (-0,8 bar -0,9 bar) hozunk létre az injektor kétszeri pumpálásával, miközben a IN nyilat a másik csúcshoz állítjuk, hogy az összes levegőt kiszívjuk a sérült területről; ha az injektor elég szorosan az üvegen van, a vákuumot körülbelül 2 percig tartjuk fenn,
- ezután a szivattyút nyomásra (OUT) állítják, és ismét nyomás alá helyezik az injektort körülbelül 2 percig, hogy a nyomásmérő 0,8 bar és 1,4 bar közötti értéket mutasson,
- a szivattyút ismét nyomásmentesíteni kell (-0,8 bar és -0,9 bar között), várjunk 2 percet,
- a nyomást ismét felépítjük 1,6-2,0 barra, vagy csillagüveg sérülése esetén 2,3 barra (megjegyzés: ha szükséges, a vákuumozást és a nyomás alá helyezést megismételjük, hogy a sérült terület mentes legyen a levegőtől és teljesen feltöltődjön gyantával),
- ezután a szivattyút semleges állásba kell állítani és le kell választani, az injektorhíd is leszerelésre kerül,
- a javítógyanta letörlésére a sérült területről egy négyzet alakú mylar-fóliát (970) használunk, a fiolából egy csepp befejező gyantát (943) cseppentünk a területre, és egy négyzet alakú mylar-fóliát helyezünk rá,
- egy 12 V-os UV-lámpát (1046) helyezünk a sérült terület fölé 4 kenőanyaggal bevont tapadókorong segítségével, bekapcsoljuk, és a gyantát 15 percig UV-fényben keményítjük, a 15 percnél hosszabb keményedési/polimerizációs idő nem káros, inkább ellenkezőleg,
- az UV-lámpát és a négyzet alakú mylar-fóliát kikapcsoljuk és eltávolítjuk,
- a felesleges gyantát óvatosan lekaparjuk az üvegfelület szintjéig egy speciális kaparóval/kanállal (948), és a területet megtöröljük egy ronggyal, a kaparót/kanállal az üvegre merőlegesen, nem átlósan tartva,
- a szivargyújtó csatlakozón keresztül 12 V-os áramforrással ellátott minifúrógép (660) egy szárral ellátott filcből készült polírozó kerékkel van felszerelve, egy tubusból egy kis polírozó pasztát (949) viszünk fel a lekapart területre, és a teljes sérült területet és a környező területet alaposan kifényesítjük és egy ronggyal letöröljük/tisztítjuk, ezt és a minifúrógépben (660) lévő polírozó kereket (971) használva,
- a jármű belsejében a tapadókorongokat a tükörrel együtt eltávolítjuk, a területet rongyal megtisztítjuk, és a javítást a teljes szélvédő rongyal és üvegtisztítóval történő megtisztításával fejezzük be.
Megjegyzés: egyes javítógyanták használatakor a sérült területet rövid időre (5-10 másodperc) fel lehet melegíteni öngyújtó lángjával vagy forró levegővel az ellenkező oldalról (a jármű belsejéből) a porszívózás és a nyomás alá helyezés során. A megnövekedett hőmérséklet folyékonyabbá teszi a gyantát, és könnyebben kitölti még a kisebb repedéseket is. Ezenkívül a melegítés után a foltot mindig néhányszor ujjal nyomjuk meg.
Kit contents:
REF- REF-3200 REF-980 REF-1046 REF-993 REF-948 REF-660 REF-934 REF-943 REF-958 REF-940 REF-FIX-5063 REF-996 REF-HOS-2001 REF-HOS-2002 REF-970 REF-LR-136 REF-949 REF-5059 REF-5062 REF-5BX-02010 REF-5BX-2016 REF-959 REF-979 REF-RS-2030 REF-971 | 1 db alumínium tok 2 db injektor 1 db injektor híd/tartó állítókarral 1 db UV-lámpa 12 V időkapcsolóval javítógyantához 1 db nyomás/alnyomás pumpa 5 db kaparó borotvapenge 1 db elemes mini-...fúrógép 2 db keményfém fúrószár 1 db ampulla befejező gyanta (több mint 40 javítás) 1 db tapadókorongos tömítőanyag 1 db megvilágított (LED) segédtükör tapadókoronggal 1 db Alumínium csavar a hídhoz 1 db cső 1 db kefe a cső tisztításához 1 db kefe az injektor/injektor tisztításához 10 db négyzet mylar fólia 1 db javítógyanta 1 db javítógyanta 15 ml 1 db polírozó paszta 60 ml 1 db adapter normál repedésekhez 1 db adapter hosszú repedésekhez 3 db gumitömítés normál repedésekhez 3 db gumitömítés hosszú repedésekhez. repedésekhez 1 db speciális keményfém hegyű fogó/toll 1 db ceruza zseblámpa 5 db fecskendő 3 fecskendő fúvókák 1 db filc polírozó korong szárral |
Kiválasztott fogyóeszközök:
REF-LR-136 REF-921 REF-943 REF-949 REF-958 REF-970 REF-948 REF-971 | 1 db javítógyanta 15 ml ampulla javítógyanta (5-8 javítás) ampulla befejező gyanta (több mint 40 javítás) polírozópaszta 60 ml tapadókorong tömítő kenőanyag 10 db mylar fólia négyzet 5 db kaparó borotvapenge filc polírozó korong szárral. |